FSEKWADRAAT, Field Service Excellence

Masterclasses Field Service Excellence

Masterclass Field Service Excellence


Deze masterclass is voor servicemonteurs met klantcontact.



Een praktische en inspirerende masterclass voor servicemonteurs, technici, service engineers en andere professionals die dagelijks klantcontact hebben. Deze masterclass tilt je servicevaardigheden naar een hoger niveau en versterkt je impact bij elke klantbezoek.


Onderwerpen die centraal staan:


Klantgerichte communicatie in een serviceomgeving:

Leer hoe je helder, professioneel en empathisch communiceert in situaties waarin techniek en klantverwachtingen samenkomen.


Klantgericht handelen: van techniek naar vertrouwen:

Ontdek hoe kleine gedragingen en keuzes grote invloed hebben op klantbeleving en klanttevredenheid.


Effectief klantgericht communiceren met verschillende klanttypes:

Praktische technieken om je communicatie af te stemmen op verbaal sterke, kritische of juist stille klanten.


Slim aan en afmelden bij klantbezoeken:

Tips en best practices voor een professionele start en afsluiting van elk servicebezoek- inclusief digitale tools en etiquette. 


Oog hebben voor de totale installatie, denken in systemen:

Transformeer je rol van probleemoplosser naar waardevolle adviseur met impact op klantbeleving en bedrijfsresultaten.


Van een gewoon servicebezoek naar Field Service Excellence:

Begrijp hoe jouw gedrag, houding en communicatie bijdragen aan een positieve klantbeleving en hoe je dat bewust kunt sturen.


Interessante dag met maximale inspiratie:

Een energieke dag vol inzichten, interactie en inspiratie. Je gaat gegarandeerd naar huis met nieuwe ideeën.

Masterclass De Servicemonteur van de toekomst!


Deze masterclass is voor wie klaar is om verder te kijken dan techniek alleen, durf te kijken in de toekomst!


Innovaties, duurzaamheid, klantgerichtheid, veiligheid en ergonomisch werken, AI, digitale technologie, inzichten in de nieuwste trends. Deze masterclass is uitermate geschikt voor service coördinatoren, planners, service managers, service engineers, en andere serviceprofessionals die dagelijks bezig zijn met klanten. Deze masterclass tilt je vaardigheden naar een hoger niveau en biedt je een aaneenschakeling van waardevolle inzichten!


Onderwerpen die centraal staan:


De veranderende rol van de servicemonteur:

Van uitvoerder naar adviseur. Ontdek hoe jouw rol evolueert in een klantgerichte en digitale wereld.


Ai en digitalisering in een serviceomgeving:

Slimme technologieën als bontgenoot. Hoe Ai en digitale tools jouw werk efficiënter en effectiever maken.


Maximaal klantgericht werken:

Verhoog je impact door echt te begrijpen wat de klant nodig heeft en daar proactief op in spelen.


Veiligheid en ergonomisch werken:

Werk slimmer en veiliger. Praktische inzichten voor duurzame inzetbaarheid en fysieke gezondheid.


Omgaan met veranderingen in het servicewerk:

Wendbaar en toekomst bestendig. Leer van echte cases en ervaringen uit het veld.


Klantgericht communiceren met goed geïnformeerde klanten:

Hoe je als expert het gesprek aangaat met kritisch, goed geïnformeerde klanten, met vertrouwen overtuigen.


Je leert van vakgenoten, situaties, klantverhalen: 

Praktijkvoorbeelden en peer learning (leer van elkaar) leer van echte cases en ervaringen uit het veld.



Praktische informatie masterclasses

Duur: de masterclass duurt 1 dag.

Inloop: bij de inloop is er gelegenheid om koffie of drankje te drinken.

Tijden: inloop vanaf 9:00 start 9:30 tot 16:00 uur.

Datum: meerdere datums per jaar, we vinden samen een geschikt en juist groep.

Locatie: Kasteel Groeneveld, Baarn.

Investering: is hier opvraagbaar.

Studiemateriaal: er hoeft geen studiemateriaal te worden aangeschaft.

Materialen: bij aanvang van de masterclass ontvang je benodigde materialen.

Taal: de masterclass wordt volledig in het Nederlands gegeven.

Verzorging: inclusief uitgebreide dag-verzorging en goed verzorgde lunch.

Starten met een masterclass?

Privacy policy

OK